« Home | Just another manic Sunday. » | My Top 10 List » | Why DCT loves DK... » | Coming Soon » | I don't know which is more insulting. Being in a r... » | Entry entah apa-apa entah!!! » | Hot babe! » | Picture of the day » | Dukun The Movie » | One In A Million »

Episode 3 : The Return of the Jendul

Okay… after much anticipation, here’s the last and final episode of my trilogy. Bukan sengaja aku amik masa yang lama tapi I am too caught up with my work and other things. Sebab tu aku lambat sikit nak continue the never-ending mishap of Maddox. So, here goes nothing

[disclaimer : nama-nama didalam cerita ni hanya rekaan semata-mata. takde kena mengena dengan sesiapa pun, sama ada yang idop, atau dah meninggal. Juga yang puasa, ataupun tak puasa.Watak, tipu aje. tapi ini plot cerita, betul punya aaa!!!]

Episode 3 : The Return of the Jendul

Right after the Jedi Master, Qui-Gonn Jinn (aku lah tu!) berbuka puasa kat Chillis dengan Padme Amidala membincangkan macam-macam benda termasuk hal-hal The Federation, Jedi Council punya perihal dan benda-benad yang terjadi kat planet Taboo (office kitorang), JM Qui-Gonn Jinn had to rush to the heart of Taboo, PJ because my friend was waiting for me.

He, Mace Windu, asked me to follow him to Planet Medanooine (Taman Medan lah) to settle some scores with the Imperial Army. So, aku pun follow lah dia ke sana. We stopped at another old friends house sebab dia yang tau rumah arch nemesis si Mace Windu ni. We decided to go together with him sebab senang sikit. Lagipun, I am not familiar with that place.

Okay… Okay… what does this has got to do with anything, you ask me?

Actually macam ni, masa aku on the way to his house, kitorang decided to go on one car dengan menaiki yang twin turbo siap dengan NOS dan ada CD Player dia tu.


Pod member aku

Yang menarik perhatian aku sebenarnya bukannya kereta dia tu, tapi the fact that dia pasang CD group yang memang dah lama giler aku tak dengar. In fact, aku memang tak pernah imagine yang aku akan dengar lagu dari group ni lagi dah…Korang nak tau group apa?Haaaa….. KRU.

Kelakar? Heheh.. okay…. I admit yang aku ni memanglah bukan peminat hard core KRU, I just listen to their song. Itu aje. Tak salah kan? Jangan pulak korang gelakkan aku sebab I listen to KRU. Aku tau, korang anggap yang lagu-lagu diorang tu sesuai dengan bebudak sekolah menengah yang baru-baru nak naik tu. Cuma my belief is this.. Why should I confine myself to one type or genre of music aje?Music is universal kan? So, I am free to choose any type of music that I like kan?

Cuma satu perkara aje lah, Aku Cuma dengar most of their songs sebelum they throw out shits like Jangan Lafazkan, Babe, Impak Maksima, Penantian Terasing, Ooh La La, Terhangat Di Pasaran and the latest is Gerenti Beres! Total Crap! I know I am saying this at the risk of kena hentam dengan peminat-kipas-susah-mati (die-hard-fans) KRU but for me, the moment they produce that type of songs, for me diorang dah go against their principle, the music that they fight for, their rap.

I am no music wizard la kan, Cuma bagi aku their interpretation of rap now is different from back then and itu Cuma pandangan aku aje pun. Macam Penantian Terasing, yes! It is an old song but let me put it this way, the effort was honourable, but the result did not sound right. Ikut halwa telinga aku lah!

Anyway, itu la! Terasa macam walking down memory lane pulak lah kiranya. Seriously, Aku memang tak pernah terfikir lah that ada lagi yang still minat nak dengar lagu-lagu lama KRU tu. Teringat zaman-zaman berseluar hijau dengan baju putih dulu.

Apa-apa pun, dah sampai ke destinasi yang dituju, me and my fellow Jedi Masters lepak dengan another ex-Jedi Knight, Obi-Wan Jendul yang dah terlucut jawatannya. Dah 3 tahun lebih I haven’t seen him since dia cabut macam tu aje dari the Jedi Council without proper resignation notice.

Macam-macam yang diceritakan… cerita pasal kerja, pasal our department, our boss and all sorts of stuff lah. And to top things, up we had a good laugh about it. Actually, me and this friends of mine, we had our sets of differences back then. Tapi benda tu pun dah lama dah. So we tend to let bygones be bygones. Lagipun, it’s always nice to meet old friend and have a good chat.




Pertemuan Jedi-Jedi Master.

After some times, all those bitter memories turns out to be some sweet after all. Biasa lah, part and parcel of life, ye tak? Biasa lah tu.

In the end,kitorang lepak kat kedai mamak sampai about 11 something. Disebabkan besoknya kerja and aku terpaksa menghadap meja aku yang dah takde ruang nak menulis tu lagik, so, the Jedi Council decided to dismiss and aku pun headed straight back home.

Huh… habis pun 3 part trilogy aku ni. Ingatkan nak buat semalam. Tapi biasa lah, kan semalam cuti Nuzul Quran. Tapi tu bagi yang kerja kat Selangor aje. Yang tinggat kat selangot tapi kerja kat KL takde kena mengena okay!



My complete profile, darn it!






Filem Kita
Berita Harian
Dewa 19 Official Site
Jiwang
Photobucket - Video and Image Hosting


orang tengah lepak
Who links to me?
Free Counters
Since 17.07.2006


Check Page Rank

Locations of visitors to this page

referer referrer referers referrers http_referer