« Home | Farhan Friends' Club » | Otai-otai » | Real Life Situation » | A Celebration!!! » | Khas buat angle... » | Sorry dear friends! Been soo busy lately sebab one... » | Rempit (2006) » | Wajah Kesayangan Hamba! » | Eat your heart out, Raja Azmi!!! » | Best of Farhan »

Lagu Remix yang Remuk!

Dalam kehidupan ini
Yang terindah
Melalui usia remaja

Senda gurau suka duka
Sering berganti
Meninggalkan kesan abadi

Berdebar-debar hatinya
Kali pertama bertentang mata
Inilah pengalaman
Harus ditempuhi tiap insan

Kenakalan atau kesungguhan
Sukar mencari perbezaan
Betapa kau cuba melindungi
Jelas diwajah rahsia hati

Dalam kehidupan ini
Yang terindah
Melalui usia remaja

Senda gurau suka duka
Sering berganti
Meninggalkan kesan abadi

Berdebar-debar hatinya
Kali pertama bertentang mata
Inilah pengalaman
Harus ditempuhi tiap insan

Kenakalan atau kesungguhan
Sukar mencari perbezaan
Betapa kau cuba melindungi
Jelas diwajah rahsia hati

Korang pernah dengar lagu ni? Of course pernah kan? If any of you pernah tengok cerita Ali Setan 1, mesti korang pernah dengar lagu ni. Ala, soundtrack filem Ali Setan yang dinyanyikan oleh Fauziah Ahmad Daud. Memang Ali Setan tu salah satu filem Melayu kegemaran aku of all time tu. Korang mesti pelik kan apa pulak ada kena mengena lagu ni dengan entry aku kali ni.

Well, last week, aku and a group of my good friends spent the weekend kat PD.Alah, PD pun kira okay jugak. Aku bukannya mampu lagik nak gi ke Mauritius, Hawaii atau Bora-Bora pun. Dekat pun dekat. Pack a few clothes, and there we are heading towards PD. Saja lepak-lepak and take my mind off the hustle and bustle of Kuala Lumpur. So, masa aku on the way there member aku pun bukak lah siaran HOT FM sebagai halwa telinga untuk menghilangkan kebosanan tahap tujuh petala langit.So, tengah sedap-sedap dok melayan lagu-lagu yang diputarkan and celoteh Deejay yang lawak suam-suam air suam tu, tetiba, terdengar pulak satu tune yang cukup aku kenal. (ala! Lagu ni laa.. lagu apa lagik!)... Heheheh….

Lepas aje intro lagu tu, in about 15 to 20 seconds, TIBA-TIBA!Aku rasa macam sembelit nak terberak aje. No.. bukannya sebab aku sakit perut lepas stop makan McD kat tepi Highway Sungai Besi tu. Aku sembelit sebab lagu tu. Rupa-rupanya lagu ni dah jadi lain. Lain sangat-sangat. Tune dah lain, tempo dah cepat dan bunyi lagu pun dah lain.

No.. this is not a new rendition from the old version but this is a remix of the old song. Yes! Remix. Adding some new sounds into the song with some new arrangement done in the song. And ya Allah Ya Tuhanku, this has got to be the worse remix that has ever existed.Aku tak tau lah whether korang pernah dengar ke tidak lagu baru tu. Seriously! Ni adalah remix terburuk yang aku pernah dengar sepanjang hidup aku.

Remix Seiring & Sejalan by Camelia pun aku rasa kira orait lagi walaupun aku tak boleh terima sangat remix tu. Camelia just can’t sing that well. Anyway, memang remix lagu Ali Setan tu tak boleh nak lawan remix Anak Ayam and Ala Canggung by Too Phat, but diorang tak boleh come up dengan something better ke? Telinga diorang tu memang dah infected dengan kuman ke? I don’t mean to insult anyone but my friend shared the same view with me. Entah apa jadi dengan lagu sesedap tu and who on earth punya idea agaknya sampai jadi macam tu sekali? And to make things worse, dah lah pergi aku dengar lagu tu, balik pun diorang mainkan jugak lagu tu!


It’s just a waste to see a song macam tu punya sedap dihancurkan sampai macam tu sekali. Dunno about you but itu opinion aku. What do you all think?


My complete profile, darn it!






Filem Kita
Berita Harian
Dewa 19 Official Site
Jiwang
Photobucket - Video and Image Hosting


orang tengah lepak
Who links to me?
Free Counters
Since 17.07.2006


Check Page Rank

Locations of visitors to this page

referer referrer referers referrers http_referer