« Home | Lagu baru AF » | Must see movie!!! » | Showmanship, tak perlu lah dipertikaikan. Suara, a... » | Konsert Keempat Akademi Fantasia 4 » | Jack is Back » | Wish List Aku » | Konsert Ketiga Akademi Fantasia 4 » | CHARMED no more? » | Entri tak bertajuk! » | Konsert Kedua Akademi Fantasia 4 »

10 Persembahan Terbaik kat AF.

A good perfomance is something that penonton akan ingat sampai bila-bila pun. Bagi aku, sepanjang AF 1 sampai AF 3, ada beberapa persembahan yang bagi aku cukup berkesan. Persembahan yang aku aku rasa terbaik antara ramai-ramai pelajar AF yang ada.

p/s : Ini adalah pick aku sendiri. And for AF4, pilihan aku adalah setakat sampai konsert ke-empat aje. Aku tak ratekan

1. Adi Fashla - Aku Cinta Kau dan Dia.
Aku suka Adi's rendition of this song. Originally, this was a fast number, tapi Adi made it slow which for me, not bad at all. In fact, memang sedap didengar dan kena dengan suara dia.

2. Sahri - Anugerah Dari Kegagalan
Siapa boleh nafikan suara Sahri tu memang sedap. Dan dia bawak lagu Dato' Shake ni dengan baik sekali. Tapi sayang, suara sedap pun, sampai sekarang tak ada album lagi. Maestro? Apa cerita?

3. Bob - Jangan Bersedih Lagi.
Bob antara produk keluaran AF yang cukup berbakat. Mulanya, aku tak tau pun lagu ni adalah dendangan Anuar Zain. In fact, aku jarang giler dengar lagu ni. Tapi, Bob bawak memang best. Suara dia sedap & merdu.

4. Bob - Salam Terakhir
Aku pilih lagu ni sebab ni antara lagu favourite aku. Dan Bob tak tiru gaya Allahyarham Sudirman sebab dia ada stail dia sendiri.

5. Zahid - Where Is The Love
Percubaan paling berani dalam sejarah AF. Apasal? Sebab Lagu Black Eyed Peas ni bukan mudah nak nak dibawak. In fact, tak sesuai patutnya untuk pertandingan. Tapi Zahid managed to sing the song. Walaupun diction dia ada sedikit tak betul, but for me it's fine.

6. Idayu - Tiada Lagi Tangisan
Idayu antara budak AF yang memang berbakat. Suara dia mengingatkan aku dengan suara Mariah Carey & Nikki (MI). Suara dia memang kena dengan lagu ni. Walaupun tak sampai ke konsert final, tapi aku dengar dah ada yang ambil dia sebagai recording artist. Baguslah. Tak lah hanyut macam pelajar AF yang lain.

7. Amylea - Sweet Child of Mine
Siapa bleh lupa dengan persembahan Amylea pada malam final AF3. Bagi aku, kalau dari segi persembahan, ini adalah persembahan terbaik dalam mana-mana AF sekali pun. Dia ada attitude dia sendiri masa nyanyikan lagu ni.

8. Mawi - Pupus
Okay.. Okay.. Aku bukanlah peminat Mawi tapi aku minat kat Dewa @ Dewa 19. And Mawi succeeded in singing this song siap dengan emosi yang aku rasa cukup baik.

9. Farhan - Still Got the Blues
Originally, lagu ni lagu Gary Moore tapi Farhan bawak lagu ni dengan stail dia sendiri. Aku rasa, Farhan boleh bawak lagu Blues dengan baik. Dia ada stail sendiri yang memang tak ada pada mana-mana penyanyi lain. She does it like a pro. Aku letakkan dia ni in a different league.

10. Faizal - Pelangi Petang.
Aku personally minat kat Allahyarham Sudirman. So, aku suka kat lagu ni. Faizal, okay okay aje. Itu aje kot? Malas nak komen lelebih.


My complete profile, darn it!






Filem Kita
Berita Harian
Dewa 19 Official Site
Jiwang
Photobucket - Video and Image Hosting


orang tengah lepak
Who links to me?
Free Counters
Since 17.07.2006


Check Page Rank

Locations of visitors to this page

referer referrer referers referrers http_referer