« Home | Konsert Kelapan Akademi Fantasia 4 » | Super Action Hero » | 47 - 27 = 20 » | Diari 016 » | A little bit of anything » | Cewek-cewek seberang... » | Summersault Berpusing » | Konsert Ketujuh Akademi Fantasia 4 » | Aku ingin menjadi mimpi... » | Eat your heart out! »

Dance, Glitter, Beautiful Women and.... Panjat Gunung!

Okay... Entry aku kali ni lain sikit dari entry-entry yang aku pernah buat selama ni. Aku admit yang aku ni bukannya freak sangat dengan cerita Hindustan but my mom is. Aku banyak diinfluence oleh my mommy dearest yang memang peminat hindustan.

Semua yang aku tau pasal Hindustan ni basically is a referral of what my mom has shared with me. So, kat bawah ni adalah a list of ten Hindustan movies yang aku pernah tengok dan aku rasa boleh blend sikit dengan jiwa aku.

Yeah.. I watched Hindustani Movies. Nothing wrong right? If there is anything wrong, tell tell ur parents that. Aku sure yang diorang pun tengok jugak citer Hindustan ni.

p/s : Kalau korang perhatikan kat senarai ni, mostly adalah filem Shah Rukh Khan. Shah Rukh Khan memang deserve to be on my A-List aktor sebab dia satu-satunya pelakon hindustan yang versatile.

1. Aag Gale Lag Ja (please tell me if the spelling is correct!)
Ni antara citer Hindustan paling awal aku kenal. Aku ingat lagik masa tu aku kecik lagik masa mak aku citer pasal citer ni. Citer pasal budak kecik yang tempang dan mak bapak dia yang berpisah disebabkan bapak mertua dia yang jahat. Lebih kurang macam Mak Dara dalam citer Ibu Mertuaku lah nie..


2. Dil Chahta Hai
Yang aku suka pasal citer ni adalah it is about friendship. No lovey dovey but just plain friendship. Pelakon dia is Aamir Khan, Saif Ali Khan and Akshay Khanna.

Photobucket - Video and Image Hosting

3. Bobby
Rishi Kapoor and Sharmila Tagore is the main cast dalam citer cinta nie. Aku suka citer ni sebab location yang dia gunakan untuk filem ni memang lawa giler.

4. Sangam
Lagik satu citer terawal yg mak aku share dengan aku. Citer pasal cinta tiga segi antara 3 orang sahabat. Actually, mak aku yang minat giler dengan cerita tu.




5. Mera Naam Joker

Ni Hindustan paling sedih aku pernah tengok. Kalau tak silap aku, pelakon dia Shammi Kapoor (datuk pada si Karisma and Kareena Kapoor) with Rishi Kapoor masa si Raj tu kecik lagik. Citer ni pasal budak yang grow up to follow the steps of his late father to become a joker in a circus. Last-last, riwayat dia pun tragik macam bapak dia jugak. He died doing his last show kat sarkas tu. Memang citer yang cukup menyentuh jiwa.




6. Kuch kuch Hota Hai

Shah Rukh Khan and Kajon punya combination, what more could go wrong? The best combination yang Bollywood has given us. Again, it is a love story with a mix of friendship memang ingredient yang membuatkan mana-mana citer Hindustan tu meletop. Karah Johar memang selau buat filem-filem hindustan yang dapat sambutan hangat.




7. Mann
Ni satu-satunya filem Manisha Koirala yang aku suka tengok. Bagi aku, Manisha Koirala ni sangat berbakat. Tapi sayang exposure untuk dia kurang dan dia tak berapa menonjol sangat. Anyway, gabungan Manisha dgn Aamir Khan dalam movie ni memang menjadi. Siap ada Sharmila Tagore lagik sebagai special appearance.

8. Devdas
Aku ingat lagi tag line citer ni masa kat poster dia adalah SAGA CINTA AGUNG. That was what catches me to watch this movie. And yes, SRK pun ada dalam movie ni. So are Aish and Madhuri Dixit. Yang aku suka pasal citer ni adalah set yang diorang bina from scrap dan belanja untuk filem ni yg sangat besar. It just look plain majestic. Pengarah dia kalau tak silap aku Sanjay Leela Banshali.




9. Mohabbatein
Aku memang respek giler dengan Big B.Aura yang dia bawak dalam filem-filem dia tu memang power. Aku letakkan dia ni satu level dengan Sean Connery sebab walaupun dah tua, dia still has what it takes to be the lead. Tengok aje citer Black (dengan Rani Mukherjee) tu. Walaupun cast diorang hebat, ada Big B, SRK and Aish, tapi sayang movie ni tak mendapat sambutan sangat.




10. Kabhi Kushi Kabhi Gham
Hmmm.. one reason apasal aku suka citer ni sebab ada Kajol & Shah Rukh Khan. Gandingan paling mantap yang Bollywood pernah hasilkan. One other reason is citer ni all about family. Bagi aku, there is no other citer yang boleh beat citer tentang family. Diorang siap mention citer nama Malaysia lagik dalam filem ni.


My complete profile, darn it!






Filem Kita
Berita Harian
Dewa 19 Official Site
Jiwang
Photobucket - Video and Image Hosting


orang tengah lepak
Who links to me?
Free Counters
Since 17.07.2006


Check Page Rank

Locations of visitors to this page

referer referrer referers referrers http_referer