« Home | Dance, Glitter, Beautiful Women and.... Panjat Gun... » | Konsert Kelapan Akademi Fantasia 4 » | Super Action Hero » | 47 - 27 = 20 » | Diari 016 » | A little bit of anything » | Cewek-cewek seberang... » | Summersault Berpusing » | Konsert Ketujuh Akademi Fantasia 4 » | Aku ingin menjadi mimpi... »

Aku ingatkan nak tulis pasal diari malam tadi, tapi disebabkan diari tu ada sikit bosannnya dan tak ada sangat yang menarik, so, aku pun tak nak lah tulis pasal benda tu. Kalau korang nak baca pasal diari, korang boleh gi ke blog Joe KK.

Anyway, ni adalah lagu baru untuk Konsert minggu ke sembilan ni.

1. Lagu-lagu Baru

Lagu Tugasan

Amirul - Kurniaan Cinta (Adi Fashla)
Lotter - Pria Terhebat (Sheila On 7)
Diddy - Diari Seorang Lelaki (Pretty Ugly)
Salima - Nour El Chams (Pascale Machaalani)
Zila - Bisikan Hati (Siti Nurhaliza)
Rich - The Reason (Hoobastank)
Karen - Jejaka Idaman (Raja Ema)
Nora - Berpaut Di Dahan Cinta (Dayangku Intan)

Lagu Bonus finalis

Hujan - Hail Amir & Uji Rashid
Tanda Kasih - Hail Amir & Uji Rashid
Hendak Ku Tanya Terasa Malu - Uji Rashid
Berilah Kasih Sayang - Uji Rashid

Aku rasa untuk lagu tugasan tu tak ada masalah kot, sebab diorang banyak dapat lagu wish list diorang. Tapi aku cuma pelik dengan pemilihan lagu bonus finalis untuk konsert kesembilan ni. Kenapa semuanya lagu Hail Amir & Uji Rashid? Don’t get me wrong coz aaku cuma nak tau kenapa tak divariasikan lagu tu. Mungkin diorang nak buat tribute to Hail Amir and Uji Rashid tapi aku rasa kan lagik elok kalau dipelbagaikan lagi lagu-lagu tu. Lagu Broery Marantika ada, lagu Sharifah Aini ada, DJ Dave ada. Kalu nak dikira lagu duet, aku rasa lagu duet tahun 80’s atau 70’s pun banyak ape? Macam lagu Broery & Sharifah Aini, lagu-lagu lama Ogy Ahmad Daud. Entah lah.. aku

2. Manja sangat

One thing yang aku tak puas hati sangat pasal AF kali ni, diorang tu longgar sangat and they pampered the students too much. Lepas konsert, korang tengok kat Diari diorang outing pergi mana, Taman Botani Putrajaya, Negeri Sembilan, Velvet dapat keluar kat khalayak ramai jumpa Rich masa World Cup. Semalam punya diari, citer pasal bebudak tu gi makan kat Melaka.

Wahh.. besarnya pangkat dan senang hati betul bebudak tu kan. Kalau AF yg lepas, semua kena kurung duduk dalam akademi aje. Kalau keluar pun, gi klinik ataupun beriadah kat area akademi aje. Apesal ye diorang buat macam tu? Diorang tak strict langsung dalam benda-benda macam ni. That is why bebudak tu takes for granted semua benda. Yelah, diorang tu dah dimanjakan dan semuanya spoon fed. Nak apa, mintak.. nak apa mintak… so, naik lemaklah dibuatnya.

3. AFMASUK


alah… senang citer, tak payah dibuat konsert AFMASUK tu pun tak apa sebenarnya. Apesal aku kata macam tu? Alah, dah clear cut yang memang si Lotter yang akan masuk balik pun. Yang terdekat dengan dia pun Rich and Amirul. Aggggh!!! Masuk balik si Donald Duck tu kat dalam Akademi. Tu menunjukkan yg sokongan orang sana tu kuat.
I am not questioning the steps that Astro takes tapi aku cuma fikir yang itu bukan macam dah sessi pembelajaran AF lagik. Dah macam pertandingan nyanyian yang jadikan bebudak tu boneka so that Astro boleh kaut untung. Isssh…directnya statement. Hehehheh….

Mark my word lah.. silap-silap si Lotter tu boleh dapat tempat ke 2 atau 3 ajer. Kalau pulak ada pengundi pekak yang pilih dia, lagik lah jadi juara dia.. korang tengok aje lah nanti. Kes yang sama macam si Linda tu jugak. Silap-silap, memang boleh jadi Juara AF4 lah si Donald Duck tu kali ni.

Hmmm.. cukup lah aku merepek tengah hari buta ni. Cuma satu aje pesanan penaja :

Jangan pentingkan kuantiti tanpa ambil kira kuality lah beb.

Adios!


My complete profile, darn it!






Filem Kita
Berita Harian
Dewa 19 Official Site
Jiwang
Photobucket - Video and Image Hosting


orang tengah lepak
Who links to me?
Free Counters
Since 17.07.2006


Check Page Rank

Locations of visitors to this page

referer referrer referers referrers http_referer