« Home | Merdeka!!! Merdeka!!! Merdeka!!! » | Lagu Remix yang Remuk! » | Farhan Friends' Club » | Otai-otai » | Real Life Situation » | A Celebration!!! » | Khas buat angle... » | Sorry dear friends! Been soo busy lately sebab one... » | Rempit (2006) » | Wajah Kesayangan Hamba! »

Siti Nurhaliza + Datuk K vs Mawi + Ina : Battle Star

Photobucket - Video and Image Hosting


Wahh.. title aku ni macam provocative pulak ye! Hehehehe…. Well.. memang niat aku nak provoke pun. Aku ni actually tak minat sangat cakap pasal Mawi, Ina or wedding Siti Nurhaliza kat blog aku ni. I mean, there are a lot of things to write in the blog. Tapi disebabkan aku pun macam stesen-stesen tv kat Malaysia ni jugak, gilakan rating pembaca kat blog aku ni…Hehehehehehehe… (gelak besar sampai terguling-guling!!!), Aku pun terniat gak nak tulis pasal Mawi Vs Ina ni selepas aku terpaksa menonton Mawi… & … Ina kat Astro & RTM 1 malam tadi.

First thing that came through my mind was, of all the days in the year, they just had to do it on the day of Siti Nurhaliza’s wedding reception dinner. Come on lah. Astro kata diorang dah plan benda ni lama dah. Even before Siti announced their weddings. Everybody else knows the fact that diorang memang sengaja nak challenge rating tinggi yg TV3 dapat masa majlis nikah Siti tu. Katalah apa pun, for me it’s a battle for rating. Semua berebut nak airtime hari ni jugak.

Last-last, TV3 jugak menang dengan 6.3 juta penonton yang menontoh majlis ulang kahwin gilang gemilang Datin Siti Nurhaliza and Datuk Khalid Mohd Jiwa @ Datuk K ni. Whereas, Astro and RTM 1, dapat about 4.6 juta penonton aje, This is based on the rating given by AGB Nielsen lah. So, TV3 triumph dari segi kutipan rating penonton. Woohooo!!

Anyway, dari ape yang aku tengok that night, Mawi lebih banyak berahsia and banyak jawapan dia semuanya “ini terlampau peribadi”. Tak macam ina yang lebih banyak berkongsi cerita tentang semua kisah dia dengan Mawi sebelum, semasa dan selepas bertunang. Alah, kalau dah semua jawapan peribadi dan rahsia, does not that defeat the purpose of the show at the first place? Kalau rancangan Tiada Rahsia utk Siti kat TV3, pandai pula kata Siti masih berahsia, so, what’s the difference dengan Mawi this time?

Photobucket - Video and Image Hosting

Aku nampak jelas yang muka dia tu macam expressionless. Macam takde reaksi apa pun dekat semua response dan soalan dari Ina. I don’t know apa intention dia buat macam tu sebenarnya. Aku tak deny yang memang ada some stories and info dalam cerita tu yang memang contradict within each other. Aku tak tau lah sama ada korang perasan ke tak, tapi kalau korang amati betul-betul, memang differs dari awal lagik.

And Ina dengan “yee bang” nya tu, memang cukup mencairkan lah. Mencairkan in the sense that KALAU dia memang bersalah and she is making up stories, kemudian nak menarik simpati orang, dia memang terer lah. KALAU okay! I said Kalau! Nampak tak aku HIGHLIGHT kan benda tu. So, jangan cakap aku insinuate. KALAU dia tak bersalah, then she deserves to be where she is right now.

Diorang ni tak perasan ke yang diorang ni adalah bahan kegunaan berbagai pihak yang nak mendapatkan keuntungan sendiri by selling their stories. Tak payah aku nak vomit out who, I think you guys pun ada clear picture of who am I talking about.

Apa yang aku dapat concludekan, there are 2 sides of the story and it’s very obvious yang it contradict with each other. And there 2 sides of group. Yang pertama, yang defend Mawi, dan kedua yang defend Ina. So, there is going to be 2 sides of the story.

Story 1

Mawi tu berahsia sebab dia nak jaga air muka dia, keluarga dia, Ina dan Keluarga ina. Dia tak nak orang lain tahu pasal keburukan semua benda ni.Cara Mawi settlekan benda ni semua memang cukup gentleman lah. Dari panjang-panjangkan benda ni, baik dibiarkan putus aje. Mawi tak nak menyusahkan ramai orang.Ina tu memang jenis yang mendesak Mawi dan sengaja nak menumpang tuah dan kekayaan Mawi aje. Ina tu hanya nak menagih simpati aje dengan menjaja kisah dia ni. Besides that, dia pun dapat popularity yang sama dengan Mawi jugak. Alah, tempias tu nak tak nak memang akan terkena dekat dia jugak.

Story 2

Mawi memang bersalah. Sebab tu dia jawab macam tu. Sebab dia tak boleh nak jawap semua soalan dari Aznil. In other words, he is trying to cover his own ass. Memang Mawi ni ada sengaja nak cari pasal dengan Diana Rafar dulu. And Ina, memang kesian dekat Ina sebab diperlakukan sampai macam tu sekali. Dah puas buat janji manis, akhirnya ditinggalkan macam tu rupa aje. Memang tak patut Mawi treat dia macam tu lepas dah susah payah untuk Mawi.

Yang mana satu pilihan korang? I’ll leave it to you to judge. Apa pendapat aku? Biarlah Rahsia beb! Hehehehhe….Apa-apa pun,

Once RULES! Jamal power! And Ina…. She just can’t sing.


My complete profile, darn it!






Filem Kita
Berita Harian
Dewa 19 Official Site
Jiwang
Photobucket - Video and Image Hosting


orang tengah lepak
Who links to me?
Free Counters
Since 17.07.2006


Check Page Rank

Locations of visitors to this page

referer referrer referers referrers http_referer